Sídlo společnosti
- Rudná 30/3
- 703 00 Ostrava - Vítkovice
- https://itec-czech.cz/
Domenico Bonetti se narodil 18. 4. 1930 ve městě Verolanuova, což je malé městečko v okrese Brescia na severu Itálie. Ve věku 27 let, po složitých rodinných událostech, se rozhodne odejít do Milána. Jeho pevná vůle, chuť pracovat, ale hlavně vášeň ke strojařině jej vedla za novým poznáním, které mělo zůstat v historii Itálie zapsané navždy. Připraven na všechno, na jakoukoliv oběť, nechává za zády svůj podíl na rodinných pozemcích, aby vytvořil něco mu bližšího, něco, pro co je zapálen.
Začátky v Miláně jsou velmi tvrdé. První období přespává pod mostem hlavního nádraží a marně shání práci. Teprve po čase nachází uplatnění jako pomocník na mycí lince. Ale již za několik měsíců si otvírá svou vlastní malou servisní dílnu.
V tom okamžiku ho vášeň k mechanice přivedla k realizaci projektu zlepšení účinnosti brzd na některých vozidlech velkých výrobců, kteří v té době svá vozidla takovým zařízením vůbec nevybavovali. A právě někteří z jeho zákazníků mu navrhují, aby vzhledem ke svým schopnostem vyrobil monopost – soutěžní vůz a zkusil tak prorazit ve světě motorů. Na počátku 60. let tak vzniká „formule MONZA“.
I když vášeň pro motory byla velká, nehledě na hodiny práce, které se vůbec nepočítaly, tak zklamán poměry, protěžováním a korupcí ve světě Grand Prix se rozhodne ukončit své další působení na závodních okruzích.
Na přelomu 60. a 70. let věnuje svou energii montáži motorů diesel do vozidel značky Peugeot. Velkou výzvou byla Alfa Romeo. Do prestižních italských vozidel se dosud dieslové motory nemontovaly, protože se to bralo jako degradace značky vozidla, a tak padlo v Itálii jedno tabu.
Domenico Bonetti začal následně montovat motory Peugeot do offroadů nám známé značky ARO (Rumunské produkce) a také do Land Rover. Na těchto vozidlech prováděl i mechanické, karosářské a konstrukční změny. Právě na základě projektu Land Rover se zrodila myšlenka silného vozidla s pohonem 4×4 a s inovovanou kabinou vlastní – Italské produkce.
V srpnu roku 1974 tak mělo premiéru první vozidlo BONETTI 4×4 F75. Domenico Bonetti byl malý muž vzrůstem, ale velký svým duchem a charakterem. Muž, který pro svou rodinu a firmu udělal vše, co mu síly dovolovaly.
To co on vytvořil, není jen firma, ale image celé rodiny spojené hodnotami, které jim předal. Byl to muž, který bojoval až do konce. Dne 22. prosince 2009, ve věku 79 let, dokončil svou práci.
Podnik „Bratři Bonetti“ byl založen roku 1965 v Miláně, jako autodílna a opravna vozidel. Tato firma se také zabývala konstrukcí závodních monopostů „Monza“ a terénních vozidel s dieselovým motorem.
Roku 1974 vznikl pod jménem „BONETTI F75“ první prototyp zemědělsko-pracovního vozidla s pohonem všech čtyř kol, klasiku mezi terénními vozidly. S tuhým žebřinovým rámem, tuhými nápravami, odpružením, listovými péry a tlumiči pružení.
Paralelně k tomu se také spouštěl vývoj konceptu „BONETTI F80“, vozidla se stejnou charakteristikou, primárně však pro komunální využití. Stávající výrobní prostory jíž nedokázaly pokrýt vzrůstající potřeby výroby a proto v roce 1982 společnost přesídlila do nových, kapacitně větších, výrobních hal ve Vignate na předměstí Milána.
Jako výsledek nových technických poznatků (převodovka uložená v olejové lázni, synchronizované řazení apod.) vzniklo v roce 1984 „BONETTI F100“, které nahradilo model F80.
Po téměř dvaceti letech byla produkce těchto úspěšných vozidel završena inovovaným nástupcem úspěšné řady. Nový – vylepšený model navázal na verzi N1G, N2G a MO a byl nabízen v rozšířené výbavě s celkovou hmotností nad 3,5 t.
V roce 2001 po dlouholetém vývoji, plánování a díky zkušenostem nabytých z předchozích modelů, přichází na trh nový model „BONETTI FX100/35E5“ s technickými inovacemi – např. posilovačem řízení s variabilním účinkem a sekvenční spojkou převodovky…